Jump to content

iNterpoL

Member
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

About iNterpoL

  • Rank
    Lunar Novice
  • Birthday 09/14/1989

Personal Information

  • Location
    Hamilton, Ontario Canada
  • Website URL
    http://www.themffr.com
  • Interests
    CS 1.6 Mostly<br />CAL - Open Season 12 - 8-0<br />CAL - Intermediate Season 13 - 7-1<br />CAL - Main Season 14 - 5 - 3
  1. iNterpoL

    Building a new rig

    Yeah, I was looking for a fluid bearing fan, but I couldn't find any 120mm ones on Tigerdirect.ca. And since that's pretty much my only option in Canada.. lol I figured my hands are tied. *Edit* Yeah, you guys have gotta understand too, that being in Canada.. many of these US sites don't ship here. And the ones that do, I'm sure charge a ridiculous amount of shipping for going across the border. I wanted to build the whole rig in one shopping cart, because base shipping costs for like one item per shipment.. out-weigh the combined shipping costs of one shopping cart. And like I said.. 1800 is my limit.. I can't waste 400 of that on f***in shipping lol.
  2. iNterpoL

    Building a new rig

    That's all fine and dandy, but I'm Canadian eh? Newegg.ca doesn't exist and last I checked Newegg.com only ships within the US. Which is the reason I go to Tigerdirect.ca in the first place. I didn't ask for a "dreamer" system. I asked if my case would provide adequate cooling. And I don't even know if that was answered.. you just said that it wasn't the best case.. but it's good for the price. :S nothing about cooling. I'm not going ridiculously budget, but I'm not getting the best of the best. I was trying to build something in the range of 1600-1800 The update was basically.. I switched mobos, procs, RAM, hard drive and PSU. The rest remained the same. I didn't feel the need to list everything again. Or was that just sarcasm because you have something against AMD procs or something? I can't tell, it's all text to me. Just forget it. Sorry to waste your time. **Edit** Since Eldmannen so eloquently posted at the exact same time as me.. only slightly sooner.. I'm all mixed up now! This post = directed at puntoMX, and the post below = Eldmannen. lol
  3. iNterpoL

    Building a new rig

    Updated Rig: Link: MSI K9N SLI Platinum NVIDIA Socket AM2 Link: Fans (2 lol) (I chose these fans because they have much better Airflow than the others listed, and being the cheapest.. I figured why not?) Link: OCZ 4096MB PC6400 DDR2 800MHz (I understand OCZ is higher end RAM, but 4GB for 130 bucks?) Link: AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2ghz As for the PSU. What sort of wattage should I be looking at? I'm leaning towards Link: OCZ / GameXStream / 700-Watt or Link: CoolerMaster Real Power Pro 650-Watt Power Supply - SLI What do you think? I'd like to go for the cheaper one, but if it won't be adequate.. I don't wanna risk it to save 10 bucks. I decided to go with Link: Hard Drive It's got the 16mb Cache. Another 40 bucks but meh lol.
  4. iNterpoL

    Building a new rig

    Thanks for the insight, both of you. Yeah I'm kinda on a budget, and I didn't realize the importance of a good PSU. As well, the 120mm fans I didn't have much of a selection.. Tiger Direct doesn't believe in 120mm or something. It was either a flashy ultraviolet waste of money, or the two I chose (No lights, no crap, just airflow.) I didn't link them, I figured fans are pretty standard. But yeah I do have 4gb, I took another 2 sticks of the RAM listed with the Proc/mobo combo...for consistency. And I didn't realize the 680i wasn't a good choice. Last time I built a rig the nForce3 was hot s*** lol. So I'm kinda behind. As well, for CPU cooling.. I was looking for an OEM proc.. so I could get a more powerful heatsink.. without wasting money on the stock one.(I'm an OC'er) And I've read reports of people Overclocking their Q6600 from the stock 2.4 up over 3.2ghz.. so I wanted to get adequate heat management for that. As for waiting for newer hardware to be released.. I really don't have the money to drop ridiculous amounts of cash on new stuff. lol I took what I could find that was best performance, for best price. If I'm to not get that proc/mobo package.. I honestly think I'll stay away from Intel all together. I usually trust AMD over Intel anyways, but at the price I didn't think it could be beat. Getting it all in one place. I'll be going with the AMD Athlon X2 6200+ proc with probably the MSI Socket AM2 board. As, Asus and eVGA don't have any Socket AM2 boards on Tigerdirect.ca. *Edit* If I give an updated rig.. would you mind helping me continue to weed out the bad choices? I understand you all have probably got better things to do with your time, but I don't plan on upgrading my rig for another 2 years or so. So I wanna make sure I make the right choices.
  5. iNterpoL

    Building a new rig

    I'm building a new rig, and the case is the only thing that I'm kinda worried about. Cooling wise. Link: Ultra Black Aluminus ATX Mid-tower It has 2 120mm fan ports, and I'm concerned it won't be adequate cooling for the rig I'm building. Any thoughts? The reason I'm going for this case is because it's a builder's dream. Look at it.. it's absolutely gorgeous lol. All the cables go behind the mobo tray, harddrive cables behind the hard drive trays, it's amazing. But yeah, the cooling concerns me, with only 2 120mm fans. Here's my rig. Link: XFX nForce 680i, C2Q q6600, 2048mb RAM lol It's a package deal xD Link: EVGA GeForce 8800 GT Superclocked 512mb GDDR3 Two of these. SLI'd. Link: 600 Watt SLi-ready power supply Link: Seagate Barracuda 400gb I know I'm kinda random asking about this.. but I've been a member for like.. 5 years.. I've just not been around much I drop by for anti-malware packages as they're updated. lol Hey, Tarun.. remember me? lol ***Edit. Oh yea, one key thing I forgot to add.. lol Link: CPU HEAT SINK Lol I'm so bad. xD How can you judge cooling if I link you to an OEM proc to begin with xD;;
  6. iNterpoL

    iNter.poL's Hijack This Log

    Thanks bro. Downloaded and scanned with Avast! My computer crashed mind you part way through the scan, but now everything's working wonderfully. Thank you very much.
  7. iNterpoL

    iNter.poL's Hijack This Log

    Lots of popups happening and it's really irritating. I've run numberous spyware programs to delete them, including everything in those Anti-Malware Packs on this site. (Windows 98 Compatible that is) And the popups still haven't ceased. Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 9:22:02 PM, on 5/10/06 Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106) Running processes: C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE C:\WINDOWS\AGRSMMSG.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE C:\PROGRAM FILES\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE D:\PROGRAM FILES\WINAMP\WINAMP.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE C:\PROGRAM FILES\MOZILLA FIREFOX\FIREFOX.EXE C:\WINDOWS\DESKTOP\HIJACKTHIS.EXE R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaul...rch/search.html R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaul...//www.yahoo.com R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.yahoo.com/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaul...//www.yahoo.com R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaul...rch/search.html R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaul...//www.yahoo.com R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaul...//www.yahoo.com R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - D:\PROGRAM FILES\YAHOO!\COMPANION\INSTALLS\CPN\YT.DLL O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - D:\PROGRAM FILES\YAHOO!\COMPANION\INSTALLS\CPN\YT.DLL O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\PROGRAM FILES\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE" /background O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRAM FILES\JAVA\JRE1.5.0_06\BIN\SSV.DLL O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRAM FILES\JAVA\JRE1.5.0_06\BIN\SSV.DLL O9 - Extra button: AIM - {AC9E2541-2814-11d5-BC6D-00B0D0A1DE45} - D:\PROGRAM FILES\AIM\AIM.EXE O9 - Extra button: Yahoo! Messenger - {E5D12C4E-7B4F-11D3-B5C9-0050045C3C96} - C:\PROGRAM FILES\YAHOO!\MESSENGER\YAHOOMESSENGER.EXE O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger - {E5D12C4E-7B4F-11D3-B5C9-0050045C3C96} - C:\PROGRAM FILES\YAHOO!\MESSENGER\YAHOOMESSENGER.EXE O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMesse...pDownloader.cab O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} - http://software-dl.real.com/2733b13ce4c6dc...ip/RdxIE601.cab O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.shockwave.com/content/bejeweled...aploader_v6.cab
  8. iNterpoL

    Hijack This File Extension?

    Worked, thanks. Dunno why I didn't try that... lol
  9. iNterpoL

    Happy Birthday

    Happy Birthday! :)
  10. When I run HJT and save logfile I can't read the log because it's saved with a file extension my computer can't read. Infact the icon image is something I've never seen. With Windows98 how can I change the file extension on the HJT Logfile to make it readable? I wanna post on here to get help, but I can't open to copy and paste. Thanks.
×